Do dyspozycji przedszkolaków posiadamy trzy przestronne sale z nowocześnie wyposażonymi łazienkami. Wystrój i aranżacja przedszkola zapewnia dzieciom bezpieczny i szczęśliwy pobyt. Jesteśmy w stanie zapewnić miejsce dla ok. 75 dzieci.

Wyżywienie pełne w formie cateringu.

Nasze przedszkole zapewnia również zajęcia o charakterze indywidualnym przeznaczonym dla dzieci posiadających orzeczenia o kształceniu specjalnym z uwagi na zaburzenia ze spektrum autyzmu.

Ponadto realizujemy zajęcia z zakresu Wczesnego Wspomagania Rozwoju Dziecka.

Oferujemy:

  • wykwalifikowaną i doświadczoną kadrę, specjalizującą się w pracy z dziećmi ze spektrum autyzmu oraz innymi zaburzeniami rozwoju
  • zajęcia grupowe i indywidualne
  • ciepłą i sprzyjającą poczuciu bezpieczeństwa atmosferę
  • odpowiednio dobrane pomoce dydaktyczne wspierające rozwój dziecka
  • opiekę pedagoga, terapeuty SI, logopedy
  • możliwość prowadzenia zajęć na świeżym powietrzu, dostęp do placu zabaw
  • nowoczesny ekran multimedialny

Wybrane metody wspomagające:

  • Metoda „Ruchu rozwijającego” W. Scherborne
  • Metoda symultaniczno-sekwencyjna nauki czytania wg J. Cieszyńskiej
  • Metoda Dobrego Startu M. Bogdanowicz
  • Alternatywne metody komunikacji
  • Sensoplastyka
  • „Poranny krąg”
  • Integracja Sensoryczna
  • Muzykoterapia
  • Paluszkowe zabawy

Zajęcia indywidualne:

  • rewalidacja
  • terapia logopedyczna
  • terapia SI

Zajęcia grupowe:

  • Trening Umiejętności Społecznych

Proponowane dodatkowe zajęcia w przedszkolu:

  • język angielski
  • język hiszpański
  • religia
  • rytmika
  • robotyka
  • Matematyczny Uniwersytet Dziecięcy

oraz:

  • zajęcia muzyczne
  • zajęcia plastyczne
  • zajęcia ruchowe

Przedszkole prowadzi obowiązkowe roczne przygotowanie do nauki szkolnej.

Zespół JP2 tworzą:

Magdalena Jodłowska – dyrektor

Ukończyła studia magisterskie na Akademii Pedagogicznej w Krakowie, na kierunku Pedagogika rewalidacyjna – oligofrenopedagogika, studia podyplomowe w Wyższej Szkole Administracji w Bielsku – Białej, na kierunku Wychowanie przedszkolne i edukacja wczesnoszkolna oraz kurs kwalifikacyjny w WOM w Bielsku – Białej – Zarządzanie w oświacie. Ponadto ukończyła studia podyplomowe w zakresie edukacji i terapii osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu.

Jest osobą wyjątkowo otwartą, serdeczną i ciepłą, która wychodzi naprzeciw oczekiwaniom i potrzebom innych. Wkłada całe swoje serce w to co robi. Charakteryzuje ją duże poczucie humoru. Bezinteresownie obdarza szacunkiem, uznaniem i ciepłem każdego malucha. W swoją pracę z dziećmi wkłada nie tylko umiejętności i wiedzę, ale przede wszystkim dużo ciepła, uśmiechu i zainteresowania. Jest osobą ambitną, komunikatywną i pełną zapału. Prywatnie szczęśliwa mężatka i mama czwórki dzieci.

Marta Wojtyła – wychowawca w grupie Promyczków

Ukończyła studia licencjackie na Uniwersytecie Śląskim, na kierunku Zintegrowana edukacja wczesnoszkolna i wychowanie przedszkolne oraz studia magisterskie o specjalności Wychowanie przedszkolne z wczesnym wspomaganiem rozwoju dziecka oraz studia podyplomowe o specjalności Autyzm, Zespół Aspergera oraz inne całościowe zaburzenia rozwojowe – diagnoza i terapia. Ponadto ukończyła studia podyplomowe w zakresie edukacji i rehabilitacji osób z niepełnosprawnością wzrokową (tyflopedagogiki).

Najbardziej lubi uśmiechnięte i szczęśliwe buźki dzieci. Dużą radość sprawia jej patrzenie na zdziwione i zaciekawione twarze dzieci, gdy uczą się czegoś nowego. To od dzieci uczy się czerpać radość z najprostszych rzeczy, a każdy uśmiech i sukces dziecka motywuje ją do dalszego działania. W wolnych chwilach czyta książki. Lubi piesze wędrówki po górach i jeśli jest to tylko możliwe, przemierza tatrzańskie szlaki.
Prywatnie szczęśliwa żona i mama trójki superdzieciaków.

Małgorzata Kensiak – wychowawca w grupie Słoneczka

Ukończyła studia magisterskie na Akademii „Ignatianum” w Krakowie na kierunku Pedagogika opiekuńczo-wychowawcza, studia podyplomowe na kierunku Edukacja wczesnoszkolna i przedszkolna oraz studia podyplomowe z zakresu pedagogiki specjalnej. Ponadto posiada uprawnienia do pracy jako asystent osób niepełnosprawnych.
W pracy z dziećmi stara się, by zawsze mogły nauczyć się czegoś nowego, poprzez zabawę, aktywny sposób spędzania czasu z Nimi. Zdobyte w trakcie studiów doświadczenie dało jej przekonanie, iż praca z dziećmi jest nie tylko obraną przez nią ścieżką rozwoju, ale także pasją. Nie boi się również wyzwań i pracy z niesfornymi dziećmi. Oprócz doświadczenia zawodowego jest na co dzień mamą 9-letniego syna. Jej pasją jest pomoc drugiemu człowiekowi co realizuje poprzez wolontariat w Fundacji „WIIR”. Interesuje się muzyką, literaturą.

Joanna Byrska – nauczyciel w grupie 4 i 5-latkow

Ukończyła studia licencjackie na kierunku Edukacja Wczesnoszkolna i Przedszkolna w Wyższej Szkole Administracji w Bielsku Białej, studia magisterskie na kierunku Edukacja Wczesnoszkolna i Przedszkolna z Elementami Logopedii w Wyższej Szkole Administracji w Bielsku Białej oraz studia podyplomowe z zakresu pedagogiki specjalnej (oligofrenopedagogika).

Jej życiowym celem jest praca z dziećmi, która daje ogromną satysfakcję i poczucie spełnienia zawodowego. Największą dla niej nagrodą jest uśmiech każdego ze swoich podopiecznych. Podąża za myślą Beaty Pawlikowskiej „Nie dawaj dzieciom gwiazdki z nieba, pozwól im nauczyć się latać, wtedy zobaczą, że za tym pierwszym niebem jest następne, a im mocniej będą musiały napracować się, żeby tam dolecieć, tym większa będzie ich radość po dotarciu do celu”. Prywatnie jest szczęśliwą mężatką i mamą czwórki dzieci. Uwielbia spędzać czas ze swoją rodziną, która daje jej dużo radości i jest dla niej najważniejsza.

 

 

Karolina Ławeczka – wychowawca w grupie Perełek

Ukończyła studia licencjackie na Uniwersytecie Pedagogicznym w Krakowie, na kierunku Pedagogika Specjalna i rehabilitacja uczniów niesłyszących i słabosłyszących (surdopedagogika) i pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna. Studia magisterskie o specjalności pedagogika wczesnoszkolna i przedszkolna z elementami logopedii. Praca z dziećmi jest dla mnie nieustanna inspiracją i wyzwaniem do poszukiwań nowych rozwiązań . Bardzo bliski jest mi cytat S. Schumana „Dziecko jest jak ogród na wiosnę, pełno tam młodych roślinek, z której każda obiecuje Kimś być”. To właśnie w przedszkolu można patrzeć jak dzieci rosną, rozkwitają, uczą się nowych rzeczy każdego dnia, a my jako nauczyciele możemy obserwować i towarzyszyć. W wolnym czasie lubię podróżować, czytać książki. Prywatnie szczęśliwa żona i mama.

Weronika Bendyk – Psycholog

Ukończyła studia magisterskie na kierunku Psychologia na Krakowskiej Akademii im. Andrzeja Frycza-Modrzewskiego. Ukończyła kurs arteterapii z elementami terapii zajęciowej. W pracy terapeutycznej uwielbia stosować różnorodne techniki plastyczne i rękodzielnicze. Zajęcia z dziećmi oraz dorosłymi osobami z niepełnosprawnością intelektualną traktuje jako czas pełen ciepła, wzruszenia i obopólnej nauki o tym, jak czerpać z życia prawdziwą radość. W swojej pracy stawia na nieustanny rozwój, poszerzanie wiedzy oraz kompetencji. Bardzo bliski jest jej cytat Janusza Korczaka: „Dziecko ma prawo być sobą. Ma prawo do popełniania błędów. Ma prawo do posiadania własnego zdania. Ma prawo do szacunku. Nie ma dzieci – są ludzie. ” Prywatnie mama pełną parą, miłośniczka dobrego thrillera i pasjonat tańca.